حل‌وفصل ۳۲۵۵ پرونده دانشجویان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی استان تهران و دانشگاه علم و فرهنگ در کمیسیون موارد خاص دانشگاه

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه از بررسی و تعیین و تکلیف ۳۲۵۵ پرونده دانشجویان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی استان تهران در کمیسیون موارد خاص دانشگاه علم و فرهنگ خبر داد.

به گزارش معاونت دانشجویی و فرهنگی، دکتر منوچهر جهانیان، معاون دانشجویی و فرهنگی با اشاره به جلسات برگزارشده و عملکرد شورای بررسی موارد خاص معاونت دانشجویی و فرهنگی طی نیم‌سال جاری بیان داشت: تعداد ۲۴۹۲ پرونده بررسی‌شده مربوط به دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان تهران و تعداد ۷۶۳ پرونده نیز مرتبط با موارد مربوط به دانشجویان دانشگاه علم و فرهنگ است و احکام مربوطه در سیستم جامع دانشگاهی گلستان و سامانه جامع امور دانشجویان بارگذاری شده است.
معاون دانشجویی و فرهنگی با اشاره به ضرورت حل‌وفصل موارد مربوط به دانشجویان با رعایت اصل دقت و سرعت گفت: مسائل مربوط به دانشجویان که در شورای موارد خاص به آن‌ها پرداخته می‌شود، مشتمل است بر مواردی چون افزایش سنوات، بازگشت به تحصیل، ادامه تحصیل، تغییر گرایش و سایر مواردی که دانشجویان حین تحصیل با آن مواجه می‌شوند که این پرونده‌ها از شورای استانی ارجاع می‌شود یا مربوط به دانشجون خود دانشگاه است.
گفتنی است موارد خاص به وضعیت دانشجویانی اطلاق می‌شود که روند تحصیل آنان بنا به عللی که خارج از اراده این دانشجویان است، مختل می‌شود، مانند فوت اعضای درجه‌یک خانواده، حوادث پیش‌بینی‌نشده، بیماری حاد و صعب‌العلاج، طلاق، شرایط روانی حاد، اعتیاد و ... که موجب بروز مشکلات تحصیلی می‌شود و با آیین‌نامه‌های مربوطه قابل‌رفع نیست و لذا در این شورا به آن‌ها پرداخته می‌شود.